torsdag

Är på väg till bibblan och ska sitta där idag och plugga. Motivationen stannade kvar i Paris. Gårdagen var plugmässigt katastrofal. Dock kanon telefonmässigt. Hade fyra mysiga samtal med fyra olika vänner. Täckte in Jönköping, Göteborg, Barcelona och Saltsjöbaden. En satt i en svit, en var ute och gick, en satt i en säng och den fjärde käkade glass. Mys med kompiskontakt och återigen, tack för skype!
.
När är det okej att störa sig på barn? Igår på fiket så fick jag gå därifrån för barn A och barn B skrek för mycket. Deras mammor bara satt där utan att göra ett jadda. Jag gav dem ändå arga blicken, något som de totalt nonchalerade. När har mammor med barn rätt att ta över mysiga platser som är allmänna? Skulle det vara okej om jag ställer mig upp och skriker bara för att jag har lust? Nej. Då så, få tyst på din unge eller gå. (det var inte "jag har ont i magen skrik utan mer jag skriker mest för att det är kul att vara högljudd") Samma hänsyn som jag visar för dig får du lära ditt barn att visa för andra. Och nej, jag har inte barn så jag kommer säkert inte säga samma sak när jag väl är där men igår var jag på fiket för att få en lugn stund. It failed.
.
Nu bibblan och ikväll kommer Arvid med två kompisar. De ska hämta hem Anton. Brysselterminen går mot sitt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0