Lördag

Idag trodde jag det var söndag. Konversationen gick såhär:
I: "åhh, det är lite tunt med kafé som är öppna såhär på söndagar".
A :"Isabel, det är lördag idag".
I: "ojsan..ja det är det visst"
.
Vad händer? Hur kan man vara så dagvild? Jag måste erkänna att det känns helt underbart skönt! Spelar ingen roll om det är lördag, söndag eller måndag! Bara jag är i tid till tenta på tisdag och flyget på onsdag så klarar jag mig hela sommaren! :)
.
Sitter med ett glas rosé och har tittat på lördagsintervjun med blondinbella. Vilken intervju och jäklar, vilken tjej! Förra veckan, eller om det var veckan före så var jag ju frågande, men nu har hon intagit förstapositionen igen. Vilket driv, vilken inspiratör! Jag blir så levande och på gott humör! Jag känner mig så klar med mina fem år som student. Nu vill jag ut och agera, leverera och fixa avslut! Jag vill konkurrera och vinna matchen! Jag vill leva och låta moi même fixa brödfödan istället för CSN. Next; arbetsliv!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0