Fredag - TGIF

Tänkt att det redan är fredag igen. Ett stort TGIF goes out to all of my friends out there! Så hade jag skrivit om jag var en känd superstar. Nu skriver jag så ändå. Jag är för tillfället i Lund. Närmare bestämt på Parantesen, ett av stadens många studentboenden. Jag var aldrig en Lundsstudent men nu bor jag ändå lite i ett Lundastudenthem och det är spännande att testa på korridorslivet. Korridoren har delat kök och dusch men varje rum har egen toalett. Det är ett bra boende, här hade jag velat bo om jag var lundastudent. Kanske blir det så om jag väljer att skriva en PhD någon gång. Hade varit ganska coolt med en doktorshatt om inte annat. En folkdräkt och en doktorshatts är två plagg som jag gärna ser i min garderob. Den ena hänger på en galge och den andra ligger fint placerad i en hatt på hyllan.
.
Så, det är fredag och det måste vi ju fira. Jag åker till norrut om några timmar och intar Lerberget. Det är nog där jag ska vara mest i sommar, efter Lund, Malmö, Göteborg, på en båt och Markaryd det vill säga. Kärt barn har många hem!
.
Neext; frukost i korridorsköket och sen Lerberget.
Jag hoppas på en fin kväll i Lerberget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0